پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
علیرضا پناهیان

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که یک دل و یک‌صدا شدن مردم برای حق و حقیقت کاری خدایی است، گفت: هرکسی اقدامات دشمنان را حساب شده فرض کند، معلوم است آن‌گونه که باید به قرآن ایمان ندارد؛ اقدامات مذبوحانه و احمقانه دشمن بزرگ‌ترین پایه ایجاد جبهه یکپارچه مقاومت اسلامی در جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن محکومیت جنایت وحشیانه و خلاف قوانین بین‌المللی سرشار از نامردی و خباثت صهیونیستی در به‌شهادت‌رساندن شهید اسماعیل هنیه، با بیان این که حرکت‌های مذبوحانه دشمن دلیلی روشن بر نزدیکی پیروزی حق بر باطل است، خاطرنشان کرد: این حرکت‌های مذبوحانه و سرشار از جنایت صهیونیستی امروز توهم و رؤیای کسانی که تصور می‌کردند جهان در صلح و سازش به سر می‌برد، را بر هم زد.

وی بر اهمیت افزایش سطح هوشیاری ملت‌های آزاده جهان تصریح نمود و خاطرنشان کرد: مملکت ایران همواره هوشیار و بیداری است و خدایی که امور را در عالم تدبیر می‌کند، همین هوشیاری و بیداری را هزار برابر بیشتر می‌خواهد؛ نیروهای امنیتی ما هوشیارترین و قوی‌ترین نیروها هستند؛ والا دشمن هر لحظه و ساعت به دنبال ایجاد ناامنی در سرزمین‌های اسلامی است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که خداوند متعال می‌خواهد حالت اضطرار و بغض و کینه‌مان نسبت به دشمن افزایش‌یافته؛ همواره آمادگی و مقدمه سازی برای ظهور فرج بقیه الله الاعظم (عج) و نجات انسان‌ها را در پیش داشته، سهل‌انگاری نداشته باشیم، اظهار داشت: تمام حرکت‌های مذبوحانه دشمنان اسلام علامتی بر لزوم تقویت هوشیاری امت اسلام در مقابل فرج الهی است.

وی در ادامه ضمن ارائه خاطراتی از امام خمینی (ره) با تأکید بر این که یک دل و یک‌صدا شدن مردم برای حق و حقیقت کاری خدایی است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در عین بازشناسی دقیق سنت‌های الهی حاکم بر هستی، بیداری دل‌های ایرانیان و نهضت انقلاب را اقدامی خدایی برای چشاندن طعم نصرت و پیروزی بزرگ ذکر می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، یک دل شدن آزادگان جهان در مقابل صهیونیست‌ها را کاری خدایی برشمرد و با بیان این که همین که دارد احساسات ما علیه دشمن کم می‌شود، دشمن خودش با اقداماتی مذبوحانه دشمنی‌اش را به ما یادآوری می‌کند، یادآور شد: اگر تمام بودجه صد نهاد فرهنگی و تبلیغی کشور از اول انقلاب تا کنون را تنها برای روشن‌کردن دشمنی استکبار جهانی با بشریت و مردم ایران هزینه می‌کردند، نمی‌توانستند به چنین دستاوردی که دشمن در اختیار جبهه انقلاب قرار داده، دست یابند.

وی احساس ناامنی در اوج امنیت را تدبیر الهی برای یادآوری پلیدی‌های دشمن و تأکیدی بر هوشیاری در مقابل دسیسه‌های شوم دشمنان دانست و اظهار داشت: دشمن همواره به دنبال جنایت است و خداوند متعال این جنایت را در مسیر برای بیدارتر شدن مستضعفین عالم و قیام جهانی قرار می‌دهد. این امور قواعد ظهور و سنت‌های الهی حاکم بر حیات بشر است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که در متن غضب غیرتمندانه آزادگان جهان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی شاهد عظمت الطاف خفیه الهی هستیم، ابراز داشت: اگر هدایت‌ها و الطاف الهی نبود، هیچ‌گاه شاهد انقلاب اسلامی، پیروزی دفاع مقدس و سلحشوری مدافعان حرم و عزت مقاومت و حماسه غزه نبودیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، ثواب تشییع پیکر مهاجر مجاهد ابوالشهدا شهید اسماعیل هنیه را بسیار بالا توصیف نمود و خاطرنشان کرد: هرکسی می‌خواهد به مردم مظلوم و در بند غزه کمک کند و انرژی، آب و غذا و دارو به آنها برساند، باید در این تشییع شرکت کند، شکوه تشییع ابوالشهدا اسماعیل هنیه در تهران، تجلی اوج هوشیاری مردم ایران در سربازی امام‌زمان (عج) است.

وی با بیان این که پشت مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا شعار «یا بن الحسن (عج)» نهفته است، خاطرنشان کرد: هر حرکتی برای آبادانی کشور، فراهم‌سازی امنیت و یاری مظلومان مسیری برای مقدمه سازی ظهور و فرج صاحب‌الزمان (عج) است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود به تبیین برخی از تجربیات تاریخی انقلاب اسلامی در مواجهه با حماقت‌های بی وصف دشمنان اسلام و انقلاب اشاره نمود و اظهار داشت: ماهیت تمام اقدامات کور دشمنان بزدل و ترورها سرآغازی بر بیداری هرچه بیشتر امت اسلام و دستور امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج مستضعفین شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، با بیان این که هرکسی اقدامات دشمنان را حساب شده فرض کند، معلوم است آن‌گونه که باید به قران ایمان ندارد، اظهار داشت: قرآن کریم مملو از آیاتی است که در آن به بی‌حساب‌وکتاب و کورکورانه بودن اقدامات خبیثانه و بزدلانه دشمنان اشاره می‌کند؛ اقدامات احمقانه دشمن بزرگ‌ترین پایه ایجاد جبهه یکپارچه مقاومت اسلامی از کشورهای مختلف بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha